Fangster

Her finder du fangstrapporter fra 2015 & 2016

- 2008 - 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 -

Fredag d. 14 - søndag d. 16 Oktober 2016

Så havde vi fået planlagt en weekendtur til brakvandet omkring syd sjælland.

Og Wang havde taget hans ”nye” båd med,

så vi kunne få den indviet ordentligt til geddefiskeriet.

Vi var desværre ikke herre over vejret, som bestemt ikke viste sig sin pæneste side, hvilket besværliggjorde fiskeriet en hel del. Det blæste voldsomt både fredag og lørdag, og det gjorde at det nærmest var umuligt at fiske mange af de steder vi gerne ville, da hverken anker eller el-motoren kunne holde os imod vinden.

Men vi fik det bedste ud af vores muligheder og havde stadig en rigtig god og super hyggelig tur.

Det blev i alt til 17 gedder i båden, med de største på 75 – 80cm. Men vi havde kontakt til rigtig mange fisk, som vi desværre ikke fik kroget ordentligt.

Middagsmaden blev nydt i læ for vinden og bestod af hotdogs med lune pølser, som var en stor fornøjelse.

Dejligt med en fælles tur igen og vi ser allerede meget frem til den næste.

Fredag d. 25 - søndag d. 27 September 2015

Endelig var tiden kommet til, at Bull og Wang atter kunne komme på fisketur sammen igen. Det var lykkedes at få arrangeret en weekendtur, som foregik i det syd sjællandske brakvand.

Vi mødtes fredag morgen kl. 8.00 på den campingplads, som vi skulle overnatte ved. Efter lidt tid, kunne vi endelig få sat båden i vandet og vi var super klar. Vi havde på forhånd aftalt, at vi skulle sejle rundt og afprøve forskellige steder. Efter en god sejltur, var vi endelig klar til at fiske. Da vi havde fisket noget tid, uden at mærke noget, mødte vi en anden fisker, som desværre heller ikke havde set eller mærket fisk. Vejret viste sig dog også fra sin helt pæne side og det var faktisk alt for godt vejr. Skyfri himmel og næsten ingen vind, så det var skønt at være i båden, men ikke det bedste fiskevejr. Vi sejlede videre med et par stop undervejs, men stadig uden fisk. Dagen var snart ved at være slut og vi besluttede at prøve et sted mere inden vi sejlede ind. Og heldigvis var den beslutning med til at redde dage fra at blive en nultur. Der gik ikke længe inden der var kontakt til gedderne. Fiskene var meget sky og huggede meget forsigtigt, men det lykkedes alligevel at få 3 gedder i båden. Wang fik 2 gedder på 70 cm og Bull fik en super flot gedde på 90 cm og ca. 5,4 kg. Lyset forsvandt stille og roligt og vi måtte sejle ind igen. Men hvor var det da fantastisk at fighte brakvandsgedderne igen.

Dag 2 startede igen med rigtig flot vejr, men igen ikke det bedste fiskevejr. Vi sejlede til et nyt sted allerede fra morgenstunden. Da vi ankom til det område vi ville fiske, var vandet næsten blik stille, sprit klart og solen bagte allerede ned fra den skyfri himmel. Men der gik heldigvis ikke længe inden Wang fangede dagens første gedde. Bull fulgte hurtigt trop og fandt måske dagens bedste opskrift på at få gedderne i tale. Der var i hvert fald rift om agnen og der gik ikke længe inden Bull havde landet de første 10 gedder. Det blev i alt til 23 stk. gedder i båden, på andendagen, med de største på omkring 3 kg. Bull stod alene for de 16 stk. og Wang for 7 stk., samt et stort antal missede hug og følger.

Dag 3 startede med at Bull sejlede ind til havnen i det område vi ville fiske i og Wang kørte bilen og bådtraileren der ned, så vi havde et ordentligt slæbested, når båden skulle op af vandet igen. Da vi ankom til havnen, var der allerede en del andre både i vandet, men vi fik sat kursen til et sted vi før havde set fisk. Det hele startede også ganske godt og i 4 kast meldte den første gedde sig. Wang fik desværre ikke sat krogene ordentligt og fisken slap. Vi besluttede os for at tage et lang drev, hvor der i starten meldte sig en del fisk. Gedderne var desværre lidt sky og var meget svære at få kroget. Jo længere vi nåede op af formiddagen og jo højere solen stod på den skyfri himmel, desto mere sky blev gedderne. Til at starte med fulgte de med agnen på ca. 1 meters afstand. Så blev det til 3 meter og så til 5 meter og de nåede aldrig helt frem til agnen, inden den nåede båden. Det var simpelthen bare ”alt for godt vejr”, men ikke fiskevejr. Samtidig væltede det rundt med geddefiskere og vi havde sjældent set så mange seriøse geddefiskere samlet på et sted. De var tilsyneladende ude og testfiske området, da der var Brakvands Cup den efterfølgende weekend. Så vi besluttede os for at sejle tidligt ind og det var da trods alt blevet til 3 gedder i båden, fordelt med 2 stk. til Bull og 1 stk. til Wang. Til sidst kunne vi gøre status på hele turen og den var bestemt godkendt. Ikke så meget på grund af fiskeriet, som klart kunne have været bedre, men mere fordi at vi endelig havde været på en super hyggelig fisketur sammen igen.

Onsdag d. 15. Juli 2015

Da sommerferien gik til fantastiske Fyn, havde Wang naturligvis medbragt spinnestangen og waders. Det lykkedes at komme afsted et par gange om aftenen og det blev til en enkelt havørred under målet og et par fin hornfisk.

Søndag d. 5. April 2015

Wang var blevet inviteret på en trolling tur af Rasmus, hvor fiskeriet blev målrettet efter havørred. Det blev til en rigtig god og hyggelig dag på vandet og fiskeriet bød på både havørred og mørk sej. Dagens største havørred var på 68 cm og var også en ny PR til Wang.

Lørdag d. 28. Marts 2015

På årets første fisketur, var Wang afsted for at teste en ny anskaffet Freedom Hawk kajak. Wang havde ligeledes fornøjelsen af, at teste en ny privat sø. Fiskeriet startede lidt dødt, men mon ikke at det også hang sammen med, at man lige skulle lære kajakken lidt at kende. Og man mon sige at den var rigtig fed at fiske fra, da den var super stabil og man kunne stå op og fiske i den. Efter ca. 3 timers fiskeri, blev det til 12 gedder i kajakken med de største på 3 - 4 kg.

Stemningsfuld solopgang hen over søen.

Ondfisk.dk © 2008

Ondfisk-teamet

Thomas Wang

Bosiddende i Esbjerg-området.

Yndlingsfiskemetode er store gedder på jerkbait og gerne i perioden, hvor de kan fiskes på helt lavt vand.

Elsker det adrenalinkick man får, når gedderne tager agnen hårdt og aggressivt. Ynder også en langsom swim-bait, en hurtig spinner eller en tur med fluestangen.

Fisker også en del på de jyske kyster efter bl.a. havørreder.

Båd: Askeladden 475 Fighter

PR-gedde: 13,6 kg

Skriv til Wang

Ronnie Bull

Bosiddende på Hornsherrede imellem Roskilde- og Isefjorden på Sjælland.

Yndlingsfiskemetode er store brakvandsgedder på fluestangen, og ynder selv at binde fluerne, tilpasse forfang, liner og alt hvad dertil hører.

Står heller ikke af vejen for fiskeri med jerkbait, store gummidyr eller en kæmpe spinner, som helst skal "Burnes".

Besøger også jævnligt Roskilde og Isefjorden efter havørrede, aborre eller bare hornfisk for sjov.

Båd: Linder 400 Sportsmann.